Qlik on laajentanut alustaansa yritysostojen myötä – tässä uudet ominaisuudet

Julkaissut Pengon Oy 25.4.2019

 Qlik on laajentanut alustaansa yritysostojen myötä - tässä uudet ominaisuudet | Pengon blogi
Qlik on kuluneen vuoden aikana laajentanut tarjontaansa yritysostojen kautta. Qlik haluaa palvella asiakkaitaan yhä paremmin ja sen vuoksi se pyrkii kehittämään alustaansa voimakkaasti. Laajentuminen ja yhteistyö uusien yritysten kanssa on laajentanut Qlik-alustan tarjoamia mahdollisuuksia entisestään.

Näistä viimeaikaisista uudistuksista on hyötyä erityisesti yrityksille, jotka tarvitsevat Qlikiä vaativampaan käyttöön ja joilla datamäärät ovat suuria. Uusien sovellusten ansiosta datan käsittely helpottuu ja tiedon hakeminen onnistuu entistä tehokkaammin ja vaivattomammin. Esittelemme seuraavaksi muutamia uusia sovelluksia:

Attunity & Podium Data

Helmikuussa 2018 Qlik osti integraatioihin ja datan hallintaan erikoistuneen Attunityn ja heinäkuussa 2018 Podium Datan, joka on keskittynyt myös datan hallintaan, muutoksiin ja siirtoihin.

Uudistukset kohdistuvat prosessin alkupäähän, eli siihen vaiheeseen, jossa tietoa haetaan eri järjestelmistä. Näiden sovellukset helpottavat entisestään datan käsittelyä ja auttavat datan alkuperäisen lähteen tunnistamisessa.

Tekoälyä Qlik-sovelluksiin – DataRobot

Qlik on aloittanut yhteistyön DataRobotin kanssa. DataRobotin vahvuusalueena on tekoälyrobottien hyödyntäminen ja yhteistyön ansiosta Qlik pystyy hyödyntämään tekoälyä dataan pohjautuvien toimenpiteiden suorittamiseen. Qlikin ja DataRobotin integraatio mahdollistaa Qlikissa olevan datan hyödyntämisen reaaliajassa. Kyseisestä sovelluksesta on hyötyä yrityksille, joilla olisi muutenkin tarve tekoälyn hyödyntämiselle tominnassaan (ks. Milloin yrityksen kannattaa ottaa tekoäly käyttöön BI-järjestelmässä?).

Analytiikka osana chat-sovelluksia – Qlik Insight Bot

Yksi Qlikin uusista sovelluksista on Qlik Insight Bot. Se syntyi, kun Qlik osti CrunhBotin ja Crunch Datan. Sovellus tunnistaa puhetta ja kirjoitusta. Kun botille esittää kysymyksen, se tulkitsee sen ja hakee kysymykselle vastauksen Qlikin kokoamasta datasta. Sovellukselta voi esimerkiksi kysyä, kuinka suuri oli kyseisen asiakkaan viime vuoden myynti ja botti hakee vastauksen kysymykseesi. Sovellus pystyy tuottamaan vastauksen myös puheena.

Tule kuulemaan lisää Analytiikkapäivään 4.6.2019

Ilmoittaudu Analytiikkapäivään

Tule mukaan Pengonin Analytiikkapäivään 4.6.2019 Tampere-talolle kuulemaan lisää tietojohtamisen ja analytiikan uusista mahdollisuuksista sekä verkostoitumaan muiden alan ammattilaisten kanssa. Päivän aikana kuulet mm. näistä aiheista:

  • Case-esityksiä asiakkaidemme Qlik-ratkaisujen onnistuneesta käytöstä
  • Tuoreimmat terveiset Qlikin käyttäjäkonferenssista Dallasista
  • Uusia tuotejulkistuksia tietojohtamiseen ja analytiikkaan
  • Tietojohtamisen asiantuntijapuheenvuoro: Miten analytiikkaa hyödynnetään urheilussa?

ILMOITTAUDU

Aiheet: Qlik-ratkaisut