Myyntijohtaja tarvitsee päivittäin valtavan määrän erilaista tietoa, jotta hän pystyy ohjaamaan ja kehittämään myyntiprosessia tarkoituksenmukaisella tavalla. Myynnin raportoinnissa on kuitenkin usein haasteita erityisesti tietojen hajanaisuuden ja vaillinaisuuden vuoksi.
Tässä materiaalissa esittelemme yleisimpiä myynnin raportoinnin ominaispiirteitä sekä kerromme, kuinka myynnin johtamista voitaisiin parantaa ja tehostaa.
Oppaassa vastaamme mm. seuraaviin kysymyksiin:
- Miksi myynnin raportointi on tärkeää?
- Millaista tietoa myyntijohtaja ja myyntitiimi tarvitsevat?
- Mitkä ovat tärkeimmät tunnusluvut myynnin johtamisen kannalta?
- Miten myynnin johtaminen helpottuu BI-ratkaisun avulla?
- Millainen myyntiraportti helpottaa myyjän työtä?
