Qlik Sense on käyttäjien valinta - paras asiakaskokemus ja suorituskyky

Julkaissut Pengon Oy 14.3.2017

Qlik Sense Cloud

Qlik Sense valittiin maailmanlaajuisessa käyttäjävertailussa BI-työkalujen eliittiin. BARC-vertailu on maailman suurin riippumaton BI-työkalujen käyttäjille suunnattu kyselytutkimus. Qlik Sense menestyi erityisesti viidessä eri kategoriassa ja se valittiin kärkeen mm. asiakaskokemukseen, tyytyväisyydestä tuotteeseen, työkalun suorituskykyyn sekä sen tuottamaan liiketoiminnalliseen arvoon viitaten. Vertailun tulokset perustuvat BI-työkalujen käyttäjien antamiin arvioihin.

Käyttäjät ja analytiikan asiantuntijat arvostavat Qlik Senseä

Amerikkalainen Business Application Research Center (BARC) tuottaa vuosittain BI Survey -vertailun, joka on maailman suurin riippumaton BI-käyttäjäkysely. Vuonna 2016 kyselyyn vastasi yli 3000 BI-käyttäjää. Qlik Sense nousi kirkkaasti ykkössijalle viidessä eri kategoriassa suurten kansainvälisten BI-ratkaisujen joukossa ja sijoittui kärkisijoille myös muissa kategoriossa.

Kyselyyn vastanneet arvostivat erityisesti Qlik Sensen suorituskykyä, sen tuottamaa arvoa liiketoiminnan kehityksessä sekä sen ”itsepalvelumahdollisuuksia” eli Self-Service –ominaisuuksia.

Tunnustus on erityisen tärkeä ja merkittävä, sillä se perustuu käyttäjien arvioihin asiantuntijoiden sijaan. Siinä, missä myös asiantuntijat arvioivat Qlik Sensen korkealle esimerkiksi juuri Gartnerin Magic Quadrant –vertailussa, nyt on todistettu myös, että Qlik Sensen käyttäjät itsekin arvostavat työkalua.

Qlik Sensen voittajakategoriat:

Qlik Sense valittiin parhaaksi BI-työkaluksi seuraavissa kategorioissa.

Kyselyjen suorituskyky
- eli kyselyiden nopeus suhteutettuna datan määrään. Ainutlaatuisen QIX-moottorinsa ansiosta Qlik Sensen pystyy suorittamaan kyselyitä nopeammin ja paremmin kuin muut visuaaliset tai suurille yrityksille suunnatut BI-työkalut.

Kokonaissuorituskyky
Kategoria yhdistää kyselyiden nopeuteen ja suorituskyvyn tehoon liittyvät kategoriat. Qlik Sense valittiin parhaaksi suorituskykyä mittaavassa kategoriassa, sillä se ei ole paitsi rakennettu uusimman teknologian avulla, vaan samanaikaisesti on myös visuaalisesti näyttävä kokonaisuus. Käyttäjien mielestä järjestelmä on kevyt ja helppo käyttää.

Asiakaskokemus
Asiakaskokemusta mittaava kategoria yhdisti joustavuuden, itsepalvelumahdollisuudet, helppokäyttöisyyden ja suositteluasteen kategoriat. Tämä kategoria on yksi BI Surveyn tärkeimmistä kategorioista ja Qlik Sense valittiin voittajaksi suhteellisen kirkkain tuloksin suurten yritysten BI-ratkaisujen joukosta. Käyttäjät arvostivat erityisesti ad hoc-tyyppistä raportointia, visuaalisuutta ja drag-and-drop –käyttöliittymää.

Projektien onnistuminen
Tässä kategoriassa käyttäjät arvostivat Qlik Sensen ad hoc-tyyppisiä raportointimahdollisuuksia ja joustavia ohjausnäkymiä. Käyttäjien mielestä Qlik Sensen soveltuu erinomaisesti monenlaisiin raportointitarpeisiin ja käyttäjät arvostivat, että Sensen avulla voidaan tuottaa visuaalisia raportteja vain muutamalla klikkauksella.

Arvo liiketoiminnalle
Kategoriassa yhdistyvät liiketoimintahyötyihin, projektin suorituskykyyn, innovaatiokykyyn, hinta-laatu –suhteeseen sekä projektin läpiviennin kestoon liittyvät kategoriat. Qlik Sense oli näiden kategorioiden kärjessä, sillä sen avulla käyttäjä voi tehdä intuitiivisiakin ratkaisuja ja saada aikaan uudenlaisia näkymiä yrityksessä olevaan dataan.

Kiinnostuitko Qlik Sensestä?Opas-Qlik-Sense.png

Suosittelemme sinua tutustumaan myös laajempaan Qlik Sense -oppaaaseen. Oppaassa esittelemme mm. Qlik Sense -ratkaisun ominaisuuksia, käyttötarkoituksia ja hyötyjä sekä sen hankintaan liittyviä asioita.

Aiheet: Qlik-ratkaisut